Osvětim

7. června 2012 v 15:21 | The VelííQ |  Deníček
Nuže. V úterý jsme jeli na výlet do Osvětimi. Věděla jsem jen, že tam umřelo vážně hodně lidí, takže jsem byla docela nervózní. Ale rozhodně jsem se tam podívat chtěla.

Takže jsme jeli asi pět a půl hodiny v autobuse. Já jsem se občas snažila usnout, nebo jsme chvíli hrály s kámoškou žoliky.

Když jsme konečně dorazili, viděli jsme na parkovišti hromadu aut a lidí z různých zemí.

Dostali jsme sluchátka a průvodce, který uměl česky. Teda, občas to tak drmolil, že mu moc nešlo rozumět, ale jinak to šlo. Prošli jsme několik baráků, kde zajatci bydleli. V nich bylo spousta fotek a věcí.

Dost mě zaráželo, když tam bylo vystaveno nehorázné množství brejlí (to byla jediná věc, kterou si mohli brát do plynových komor), bot, kufrů, hřebenů a vlasů. Dokonce se z vlasů dělaly koberce.

Nejsmutnější mi připadaly ty kufry. Každý si na ně napsal jméno, odkaď je, kdy se narodil. Tam jsem měla vážně na krajíčku. Ale nevím proč, fotky, kde bylo napsané v podstatě to stejné mi zas tak smutné nepřipadaly.

Potom jsme se přesunuli do o dost většího koncetračního tábora - Březinky. Ani jsem nevěděla, že tam jsou dva.

V Březince jsme navštívili dva obytné baráky a jeden barák se záchody a umívárnou. Záchody byla dlouhá prohluběn přes celý barák, který obkládaly betony. Když tam ještě nebylo sedátko a když nějaký člověk do záchoda spadl, tak ho tam nechali.

No bylo to děsné. Možná, že to se mnou nedělalo tolik, kolik jsem čekala, ale... je vážně hrozné, co lidi dokážou.

Cesta zpátky byla fajn. Zpívali jsme si s rádiem, povídali si. A jeli jsme v noci - cesty jsou ve tmě vždycky lepší. :)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.